• This is a read only backup of the old Emudevs forum. If you want to have anything removed, please message me on Discord: KittyKaev

[SOLVED] Bountyhunter needs an update!

Status
Not open for further replies.

Hitox

Enthusiast
bounties_hunters.cpp(98): error C2440: '<function-style-cast>': 'Player *' kann nicht in 'ChatHandler' konvertiert werden
4> Quelltyp konnte von keinem Konstruktor angenommen werden, oder die Überladungsauflösung des Konstruktors ist mehrdeutig
bounties_hunters.cpp(98): error C2228: Links von ".PSendSysMessage" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
bounties_hunters.cpp(125): error C2440: '<function-style-cast>': 'Player *' kann nicht in 'ChatHandler' konvertiert werden
4> Quelltyp konnte von keinem Konstruktor angenommen werden, oder die Überladungsauflösung des Konstruktors ist mehrdeutig
bounties_hunters.cpp(125): error C2228: Links von ".SendSysMessage" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
bounties_hunters.cpp(132): error C2440: '<function-style-cast>': 'Player *' kann nicht in 'ChatHandler' konvertiert werden
4> Quelltyp konnte von keinem Konstruktor angenommen werden, oder die Überladungsauflösung des Konstruktors ist mehrdeutig
bounties_hunters.cpp(132): error C2228: Links von ".SendSysMessage" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
bounties_hunters.cpp(140): error C2440: '<function-style-cast>': 'Player *' kann nicht in 'ChatHandler' konvertiert werden
4> Quelltyp konnte von keinem Konstruktor angenommen werden, oder die Überladungsauflösung des Konstruktors ist mehrdeutig
bounties_hunters.cpp(140): error C2228: Links von ".PSendSysMessage" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
bounties_hunters.cpp(154): error C2440: '<function-style-cast>': 'Player *' kann nicht in 'ChatHandler' konvertiert werden
4> Quelltyp konnte von keinem Konstruktor angenommen werden, oder die Überladungsauflösung des Konstruktors ist mehrdeutig
bounties_hunters.cpp(154): error C2228: Links von ".SendSysMessage" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
bounties_hunters.cpp(163): error C2440: '<function-style-cast>': 'Player *' kann nicht in 'ChatHandler' konvertiert werden
4> Quelltyp konnte von keinem Konstruktor angenommen werden, oder die Überladungsauflösung des Konstruktors ist mehrdeutig
bounties_hunters.cpp(163): error C2228: Links von ".SendSysMessage" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
bounties_hunters.cpp(170): error C2440: '<function-style-cast>': 'Player *' kann nicht in 'ChatHandler' konvertiert werden
4> Quelltyp konnte von keinem Konstruktor angenommen werden, oder die Überladungsauflösung des Konstruktors ist mehrdeutig
bounties_hunters.cpp(170): error C2228: Links von ".PSendSysMessage" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
bounties_hunters.cpp(179): error C2440: '<function-style-cast>': 'Player *' kann nicht in 'ChatHandler' konvertiert werden
4> Quelltyp konnte von keinem Konstruktor angenommen werden, oder die Überladungsauflösung des Konstruktors ist mehrdeutig
bounties_hunters.cpp(179): error C2228: Links von ".PSendSysMessage" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
bounties_hunters.cpp(206): error C2440: '<function-style-cast>': 'Player *' kann nicht in 'ChatHandler' konvertiert werden
4> Quelltyp konnte von keinem Konstruktor angenommen werden, oder die Überladungsauflösung des Konstruktors ist mehrdeutig
bounties_hunters.cpp(206): error C2228: Links von ".PSendSysMessage" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
 

Hyperion

Founder
Where ever you see
ChatHandler(player).blahblah

Change it to:
ChatHandler(player->GetSession()).blahblah
 

Hitox

Enthusiast
okay thanks :)
Now it tried to place two bounties on a player and then the server crash:
02333D4D 00000000 bounty_kills::OnPVPKill+CD custom\bounties_hunters.cpp line 201
 

Hyperion

Founder
change ChatHandler(killer) to ChatHandler(killer->GetSession())

Let me know if you still crash on line 201
 

Hitox

Enthusiast
Call stack:
Address Frame Function SourceFile
003A64E8 00000000 Object::GetUInt64Value+18 src\server\game\entities\object\object.cpp line 337
punting on symbol this
punting on symbol index

00289478 00000000 Object::GetGUID+18 src\server\game\entities\object\object.h line 129
punting on symbol this

011C35B6 00000000 npc_b_hunter::OnGossipSelectCode+306 src\server\scripts\custom\bounties_hunters.cpp line 137
 

Tommy

Founder
Can't really pinpoint the crashes considering they don't make sense. The script worked fine for me when I first made it and nothing has really changed to make it crash.

Anyway, cleared the indentation and removed a lot of pointless code: http://pastebin.com/fWAYLCKK
 

Hitox

Enthusiast
Call stack:
Address Frame Function SourceFile
00FF64E8 00000000 Object::GetUInt64Value+18 src\server\game\entities\object\object.cpp line 337
00ED9478 00000000 Object::GetGUID+18 src\server\game\entities\object\object.h line 129
01E134DD 00000000 npc_b_hunter::OnGossipSelectCode+24D src\server\scripts\custom\bounties_hunters.cpp line 108
00F02382 00000000 ScriptMgr::OnGossipSelectCode+C2 src\server\game\scripting\scriptmgr.cpp line 717
0174D6D3 00000000 WorldSession::HandleGossipSelectOptionOpcode+423 src\server\game\handlers\mischandler.cpp line 148
0103DF95 00000000 WorldSession::Update+3D5 src\server\game\server\worldsession.cpp line 313
00E17606 00000000 World::UpdateSessions+136 src\server\game\world\world.cpp line 2668
00E17092 00000000 World::Update+3A2 src\server\game\world\world.cpp line 2032
00DE4A0A 00000000 WorldRunnable::run+8A src\server\worldserver\worldthread\worldrunnable.cpp line 61
019B21E1 00000000 ACE_Based::Thread::ThreadTask+21 src\server\shared\threading\threading.cpp line 183
6F010DFD 00000000 ACE_OS_Thread_Adapter::invoke+13D dep\acelite\ace\os_thread_adapter.cpp line 103
6EF6511A 00000000 ace_thread_adapter+2A dep\acelite\ace\base_thread_adapter.cpp line 126
6ECFB811 00000000 _beginthreadex+1A1
6ECFB9E1 00000000 _endthreadex+171
76BA33AA 00000000 BaseThreadInitThunk+12
77629EF2 00000000 RtlInitializeExceptionChain+63
77629EC5 00000000 RtlInitializeExceptionChain+36
========================
Local Variables And Parameters

Call stack:
Address Frame Function SourceFile
00FF64E8 00000000 Object::GetUInt64Value+18 src\server\game\entities\object\object.cpp line 337
punting on symbol this
punting on symbol index

00ED9478 00000000 Object::GetGUID+18 src\server\game\entities\object\object.h line 129
punting on symbol this

01E134DD 00000000 npc_b_hunter::OnGossipSelectCode+24D src\server\scripts\custom\bounties_hunters.cpp line 108
 
Last edited:

Rochet2

Moderator / Eluna Dev
You guys are using hunted before checking if it exists :)
http://pastebin.com/KQP1xz6G

Removed useless code and a loop as well as improved name saving and some other code parts. Added useless safety checks and useful ones.
The crash is likely from the hunted->GetGUID() when hunted is NULL
 

Tommy

Founder
You guys are using hunted before checking if it exists :)
http://pastebin.com/KQP1xz6G

Removed useless code and a loop as well as improved name saving and some other code parts. Added useless safety checks and useful ones.
The crash is likely from the hunted->GetGUID() when hunted is NULL

Surprisingly enough, this code worked before TC updated. I tested if the hunted is in the loop, also, I had a check if the map was empty.. looks like it was removed or something was removed in my previous code. Guess that's what happens when you make it public. >.>
 
Status
Not open for further replies.
Top